گروه حوادث: پسر جوان با تشویق یکی از آشنایانش برای ترک اعتیاد، به خانه یک دزد سابقه‌دار رفت اما در آنجا با روش‌های سرقت آشنا شد و نه تنها مواد را کنار نگذاشت بلکه تبدیل به یک دزد حرفه‌ای شد.

متهمان

شامگاه 19 آذرماه امسال، ماموران گشت کلانتری 175 تهران، هنگام گشتزنی در منطقه باقرآباد متوجه مرد مرموزی شدند که قصد سرقت از خانه‌ای در این منطقه را داشت.ماموران به سرعت وارد عمل شدند و پسر جوان را که جعفر نام دارد، دستگیر کرده و به اداره پلیس منتقل کردند. صبح روز بعد، این مرد با دستور قاضی دادگاه عمومی بخش کهریزک، در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بازجویی از او آغاز شد.

دستگیری بعد از 40 روز

در همان بازجویی‌‌های اولیه، مشخص شد جعفر مجرم سابقه‌داری است که تا‌کنون بارها به اتهام سرقت‌ به‌خصوص سرقت از منزل دستگیر و روانه زندان شده است.بررسی‌ها نشان می‌داد او آخرین بار سال گذشته دستگیر و با حکم قاضی، به زندان، پرداخت جریمه و رد مال محکوم شده اما 40‌روز پیش دوران محکومیتش به اتمام رسیده و از زندان آزاده شده بود.

وقتی ماموران فهمیدند سارق سابقه‌دار تنها 40 روز بعد از آزادی از زندان، دوباره از اداره آگاهی سر درآورده است، بازجویی از او را شروع کردند. جعفر ابتدا مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ سرقتی مرتکب نشده اما در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به سرقت از منازل با همدستی جوان 18 ساله‌ای به‌نام نیما اعتراف کرد. به این ترتیب نیما هم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت با همدستی جعفر اعتراف کرد.

دوست ناخلف

نیما در بازجویی‌ها گفت: سال‌ها قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند و بعد از آن بود که من به اجبار به خانه مادربزرگم رفتم . من سال‌ها با مادر‌بزرگم زندگی می‌کردم تا اینکه حدود 2 سال پیش به مواد‌مخدر معتاد شدم. وقتی مادربزرگ و دایی‌ام از اعتیاد من باخبر شدند، تصمیم گرفتند هر طوری شده مرا ترک دهند اما من از این کار طفره می‌رفتم و با آنها بدرفتاری می‌کردم. مدتی از این ماجرا گذشت و سرانجام خودم تصمیم به ترک اعتیاد گرفتم.

با کمک یکی از دوستانم، مواد را کنار گذاشتم اما یکی از آشنایانمان که باورش نمی‌شد این کار را انجام داده‌ام، با اصرار مرا نزد یکی از دوستانش به نام جعفر برد تا او مرا ترک دهد. متهم ادامه داد: در همان اوایل ورودم به خانه جعفر فهمیدم که او یک دزد سابقه‌دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

او ادعا می‌کرد خانه‌اش را تبدیل به کمپ ترک اعتیاد کرده و با اینکه آدم کم‌حرفی بود اما با رفتارش مرا فریب داد و راه و روش سرقت از خانه‌ها را به من یاد داد. وقتی سرقت‌هایم را با این مرد شروع کردم، دوباره به مصرف مواد روی آوردم و بعد از هر سرقت با هم مواد مصرف می‌کردیم تا اینکه هنگام سرقت از آخرین خانه، ماموران پلیس هر دوی ما را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین عباسچیان، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات نیما، جعفر همه حرف‌های او را تایید کرد و در ادامه تحقیقات به بیش از 10فقره سرقت، پس از آزادی از زندان اعتراف کرد.وی ادامه داد: این دو متهم با شناسایی خانه‌های موردنظرشان در پایتخت، شبانه وارد آنجا می‌شدند و طلاها، پول نقد، ال‌سی‌دی و سایر اموال باارزش را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ عباسچیان افزود: جعفر انگیزه خود از سرقت‌هایش را تامین هزینه خرید مواد‌مخدر اعلام کرده و با توجه به اینکه احتمال دارد این دو متهم سرقت‌های دیگری هم مرتکب شده باشند، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یا شعبه 101 دادگاه عمومی بخش کهریزک مراجعه کنند.

کد خبر 124835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز